sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Nöyrtymisen adventti

Nyt se on sitten saapunut. Ensimmäinen adventti ja joulun odotuksen aika.

Mä en ole erityisemmin kaivannut vielä joulua. Oikeastaan joulun tulo on jopa vähän ahdistanut mua. Olen lähinnä tuhahdellut jouluvalmisteluista iloitsevien ihmisten hihkunnoille ja irvistänyt pelkästä joululaulujen ajattelusta. Eilen erään joulujuhlan saarnaa kuunnellessani tajusin, että ehkä mun tämän vuotinen jouluahdistus johtuu siitä, että joulun pitäisi olla rauhan aikaa, mutta mun elämä on kuluneen syksyn ollut kaikkea muuta kuin rauhallista. Jouluun rauhoittuminen olisi merkki tämän syksyn loppumisesta ja itseasiassa kokonaan uuden alämänvaiheen alkamisesta. Ei ihme että salakavalasti vähän ahdistaa.

Vuoden ekat glögit äidiltä "peritystä" lemppari teekannusta
Tänään olen kuitenkin päättänyt antaa joululle mahdollisuuden. Glögi maistuu taas yhtä hyvältä kuin viimejoulunakin ja etsin vintiltä jopa joulukyntteliköt pariin ikkunaan. Kummasti ne tuovat tunnelmaa (vaikka ylimääräinen sähkönkulutus mua vähän sapettaakin).

Nyt yritän nöyrtyä rauhaan ja rauhoittua nöyryyteen.


Rauhaisaa adventtiaikaa teille muillekin.
Lähden huomenna viimeistä kertaa Helsinkiin koulutehtävien merkeissä. Ihmeellistä.

<3 Kiskis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti